טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

וובינר בנושא פרטיות במלחמה -חלק 2: זיכרון והנצחה-בין הפרטי לציבורי

26/12/2023 14:00 — 15:00

פרטיות במלחמה

המלחמה בה ישראל מצויה בשבועות האחרונים, מעלה סוגיות מורכבות וכואבות בהיבטים שונים. גם בתחום הפרטיות אנו נתקלים בדילמות לא פשוטות בעקבות האתגרים שהמלחמה הביאה לפתחנו.

המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה קיים סדרת וובינרים, במהלכם ניסינו להציף חלק מההיבטים עמם אנשי הפרטיות מתמודדים.

המפגש השני עסק: בפרטיות במלחמה: זכרון והנצחה:בין הפרטי לציבורי

והתקיים בתאריך ה26 בדצמבר בשעה 14:00

בהנחיית: עו”ד רבקי דב”ש, עמיתה בכירה במכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה

דוברים:

פרופ’ חוי דרייפוס, החוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב וראש המרכז לחקר תולדות השואה בפולין במכון הבינלאומי לחקר השואה ביד ושם הציגה לנו את אתגרי הפרטיות מנקודת מבט של חוקרת היסטוריה. מה הן הדילמות המקצועיות והאתיות בהן נתקלה כחוקרת שואה בתחום הפרטיות, וכיצד ניתן להתמודד עם אתגר שימור הזיכרון והסיפור של אדם פרטי בתוך אירוע היסטורי מרובה פרטים.

להלן המצגת ששיתפה פרופ’ חוי דרייפוס.

 

עו”ד נועה דיאמונד, מנחה קלינית, הקליניקה לפרטיות בפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב הציגה את פעילות קבוצת המשפטנים והמשפטניות “סיוע משפטי ראשוני בזמן מלחמה: דיני פרטיות, זכויות יוצרים ואינטרנט” והתמקדה בעבודת הקבוצה עם פורום מובילי יוזמות התיעוד במלחמה. ביקשנו להבין ממנה על אתגרי הפרטיות בפרויקטים שמתעדים מתקפת טרור ומלחמה ואוספים עדויות לארכיונים מסוגים שונים, ושאלנו אלו פתרונות מודולריים וצופים פני עתיד צריך להציע כשעובדים עם מיזמים מגוונים ושונים במטרותיהם, סוג המידע שהם אוספים, אופן התיעוד וזהות המתועדים.

להלן המצגת ששיתפה עו”ד נועה דיאמונד במהלך הפרזנטציה שלה.

 

גב’ ירדן אמיר, אחראית קשרי מחקר, ממשל ודיגיטל באיגוד האינטרנט הישראלי, הציגה את המדריך לניהול זיכרונות דיגיטליים לשעת חירום מבית איגוד האינטרנט, והציעה ידע על השיקולים ועל מדיניות הפלטפורמות השונות שיש להכיר על מנת להתמודד עם נושא כואב אך חשוב זה.

להלן המצגת ששיתפה גב’ ירדן אמיר במהלך הצגת הדברים שלה.

לצפייה בהקלטה של הוובינר מטה.

 

 

פרטים

תאריך:
26/12/2023
זמן:
14:00 - 15:00
אירוע תגיות:
, , , , , ,

מקום

online
Skip to content