טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

וובינר בנושא פרטיות במלחמה -חלק 1: היבטים מוסדיים

21/12/2023 14:00 — 15:00

פרטיות במלחמה וובינר חלק ראשון

פרטיות במלחמה

המלחמה בה ישראל מצויה בשבועות האחרונות, מעלה סוגיות מורכבות וכואבות בהיבטים שונים. גם בתחום הפרטיות אנו נתקלים בדילמות לא פשוטות בעקבות האתגרים שהמלחמה הביאה לפתחנו.

בשני הוובינרים שהמכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה יקיים, ננסה להציף חלק מההיבטים עמם אנשי הפרטיות מתמודדים. המפגש הראשון יתמודד עם היבטים ממסדיים של הסוגיה, והשני בהיבטיו האזרחיים.

מוזמנים להרשם כאן.

(הוובינרים יתקיימו בעברית)

בתאריך 21/12 בשעה 14:00 נקיים את הוובינר הראשון בנושא פרטיות במלחמה: היבטים מוסדיים

בהנחייתעו”ד רבקי דב”שעמיתה בכירה במכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה

דוברים:

עו”ד עמית אשכנזי, לשעבר היועץ המשפטי של מערך הסייבר ושל הרשות להגנת הפרטיות יציג את הוראות החוק שנועדו לתת מענה לאתגרים מתחום הסייבר בעת הזו – הן ביחס לסיכונים הנוצרים ממצלמות אבטחה והן ביחס לסיכונים שמקורם בספקיות שירותי מיחשוב מסוגים שונים. ננסה להבין מהי הבעיה שהסמכויות החדשות מבקשות לתת לה מענה, והאם הן משקפות תפיסה חדשה ביחס לאחריות המדינה למניעת סיכונים מתחום הסייבר, או שהם פועל יוצא של מדיניות קיימת שטרם באה לידי ביטוי בחקיקה הישראלית.

עו”ד נירית קניזו, אשכול סמכויות שלטוניות, מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט פלילי), משרד המשפטים, תציג לנו את התיקונים בחקיקה בתחום המאגר הביומטרי בעקבות המלחמה. נבקש להבין האם מדובר בפתרון זמני או שיש כוונה לשנות את תפיסת הצורך במידע ביומטרי מכאן ולהבא, ומה הם המנגנונים ששולבו בהצעת החוק להבטיח את הפגיעה המינימלית, והאם הם מספקים.

עו”ד אלעד מן, יועמ”ש עמותת הצלחה יפרוס בפנינו את הדילמות האתיות והחוקיות ביחס לשימוש בתמונות וסרטונים מאירועי ה-7/10, ומהימים לאחריהם, ובהם תמונות וסרטונים של שחרור החטופים. נבקש להבין את ההתנהלות של דובר צה”ל ושל התקשורת הממוסדת ועד כמה השאלות וההיבטים של פרטיות הקורבנות ובני משפחותיהם, מהווה שיקול משמעותי בהכרעה לגבי השימוש בחומרים.

להרשמה לוובינר בקישור הבא.

פרטים

תאריך:
21/12/2023
זמן:
14:00 - 15:00
אירוע תגיות:
, , , , , , ,

מקום

online
Skip to content