סימון אבטחה ופרטיות במוצרים מקוונים
סימון מוצרים הוא כלי המשמש להנגשת אינפורמציה עבור צרכנים ביחס למגוון רחב של מוצרים כדוגמת מזון, רכבים, מוצרי חשמל ועוד.
בשנים האחרונות, החלו מדינות שונות לאמץ מדיניות של סימון מכשירים חכמים ומבוססי אינטרנט, המעיד על רמת האבטחה שלהן (ובתוך כך עמידות לפריצות סייבר), וישנן אף יוזמות המקדמות את סימון רמת הפרטיות של המכשיר.
קידום הסדרים כאמור מבקש לתת מענה לפער הידע המובנה בהסדרים אלו בין היצרן לצרכן. עם זאת בבחינת התהליכים לאמץ וליישם הסדרים של סימון מוצרים מקוונים, עולים קשיים משמעותיים. קשיים אלו חלקם משותפים לדילמות בסימון מוצרים בכלל, וחלקם ייחודיים לסימון מוצרים מקוונים.
מסמך זה כולל סקירה תמציתית אודות הבחירה בהסדר לסימון מוצרים מקוונים כמו גם ההחלטה של מדינות מסוימות להמנע מסימון כאמור, וכן סקירה אודות ההסדרים המוצעים בחברות פרטיות. הסקירה אינה ממצה את כלל ההסדרים הקיימים, אלא מבקשת לבחון את המהלך, הדילמות והפתרונות שניתנו בהסדרים שונים.
בסיום המסמך מרוכזים המלצות בדבר הסוגיות והנושאים שרצוי לבחון על ידי כל גורם המבקש לבחון סימון מוצרים מקוונים.
המסמך נכתב על ידי עו”ד ליאור גולדווסר ועו”ד רבקי דב”ש
לקריאת המסמך כאן.